Naše týdenní témata
Prosinec
Rohy, kožich, kopyta (2.12. – 6.12.2024)
Zimní zvyky a tradice – adventní čas (9.12. – 13.12.2024)
Těšíme se na Ježíška (16.12. – 20.12.2024)
→ 23.12.2024 – 3.1.2025 - vánoční prázdniny
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
Listopad
Když padá listí – barvy podzimu (4.11. – 8.11.2024)
Podzimní povídání - sv. Martin (11.11. – 15.11.2024)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (18.11. – 22.11.2024)
Kapička Karlička a koloběh vody (25.11. – 29.11.2024)
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
- formulovat otázky, odpovídat, hodnotit slovní výkony, slovně reagovat
- učit se nazpaměť krátké texty, vědomě si je zapamatovat a vybavit
- prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí (soucit, radost, náklonnost), snažit se ovládat své afektivní chování (odložit splnění svých osobních přání, zklidnit se, tlumit vztek, zlost, agresivitu apod.)
- spolupracovat s ostatními
- chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i k dětem, bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
- osvojovat si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Říjen
Podzim na poli a na zahrádce (sklizeň) (7.10. – 11.10.2024)
Podzimní les – dary podzimu (14.10. – 18.10.2024)
Podzimní les – domov zvířátek (21.10. – 25.10.2024)
Halloweenské krátkohrátky (28.10. – 1.11.2024), 28.10. státní svátek
→ 29.10. a 30.10.2024 – podzimní prázdniny
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči
- porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej
ve správných větách) - učit se nová slova a aktivně je používat (ptát se na slova, kterým nerozumí)
- přemýšlet, vést jednoduché úvahy a také vyjádřit to, o čem přemýšlí a uvažuje
- postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí
Září
Naše třída – poznáváme školku (2.9 – 6.9.2024)
Kamarádi ze školky (9.9. – 13.9.2024)
Podzim klepe na dveře (16.9. – 20.9.2024)
Přijela k nám pouť (23.9. – 27.9.2024)
Ptáčku, leť (30.9. – 4.10.2024)
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- poznávání sebesama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity,
- získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj schopnosti sebeovládání
- rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
Červen
Vesmírné putování… (3.6. – 7.6.2024)
Čím a jak cestujeme (dopravní školička) (10.6. – 14.6.2024)
Hurá, budou prázdniny (17.6. – 21.6.2024)
Ahoj školko, ať žijí prázdniny (24.6. – 28.6.2024)
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
- rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
Květen
Moje rodina – maminka má svátek (29.4. – 3.5.2024)
Tady jsem doma (Česká republika; naše město) (6.5. – 10.5.2024)
Živá a neživá příroda (13.5. – 17.5.2024)
Zvířátka v Zoo (20.5. – 24.5.2024)
Děti mají svátek (27.5. – 31.5.2024)
- hudební a hudebně pohybové hry a činnosti
- jednoduché pracovní a sebeobslužné činnosti v oblasti osobní hygieny, stolování, oblékání, úklidu, úpravy prostředí apod.
- artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
- společné diskuse, rozhovory, individuální a skupinová konverzace (vyprávění zážitků, příběhů, vyprávění podle skutečnosti i podle obrazového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělování slyšeného druhým apod.)
- komentování zážitků a aktivit, vyřizování vzkazů a zpráv
- samostatný slovní projev na určité téma
- poslech čtených či vyprávěných pohádek a příběhů, sledování filmových a divadelních pohádek a příběhů
- vyprávění toho, co dítě slyšelo nebo co zhlédlo
- přednes, recitace, dramatizace, zpěv
Duben
Ovoce a zelenina, to je prima pochutina (1.4. – 5.4.2024), 1.4. státní svátek
Zvířátka za vrátky – domácí zvířata a jejich mláďata (8.4. – 12.4.2024)
Život u vody (15.4. – 19.4.2024)
Týden kouzel a čarodějnic (22.4. – 26.4.2024)
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s předměty denní potřeby, s drobnými pomůckami, s nástroji, náčiním a materiálem, zacházet s grafickým a výtvarným materiálem, např. s tužkami, barvami, nůžkami, papírem, modelovací hmotou, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji apod.)
- poznat a vymyslet jednoduchá synonyma, homonyma a antonyma
- vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (konstruktivních, výtvarných, hudebních, pohybových či dramatických) i ve slovních výpovědích k nim
- uvědomovat si své možnosti i limity (své silné i slabé stránky)
- odmítnout komunikaci, která je mu nepříjemná
- vnímat umělecké a kulturní podněty, pozorně poslouchat, sledovat se zájmem literární, dramatické či hudební představení a hodnotit svoje zážitky (říci, co bylo zajímavé, co je zaujalo)
Březen
Jaro kolem nás (26.2. – 1.3.2024)
Jarní rozkvetlá zahrada (4.3. – 8.3.2024), jarní prázdniny
Život na louce (11.3. – 15.3.2024)
Den Země aneb Třídíme odpad (18.3. – 22.3.2024)
Velikonoce (25.3. – 29.3.2024)
- vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů (sluchově rozlišovat zvuky a tóny, zrakově rozlišovat tvary předmětů a jiné specifické znaky, rozlišovat vůně, chutě, vnímat hmatem apod.)
- zacházet s běžnými předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami, drobnými nástroji, sportovním náčiním a nářadím, výtvarnými pomůckami a materiály, jednoduchými hudebními nástroji, běžnými pracovními pomůckami
- utvořit jednoduchý rým
- zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité (odhalovat podstatné znaky, vlastnosti předmětů, nacházet společné znaky, podobu a rozdíl, charakteristické rysy předmětů či jevů a vzájemné souvislosti mezi nimi)
Únor
Co děláme celý den a celý rok (29.1. – 2.2.2024), 2.2. pololetní prázdniny
Masopustní veselí – karneval (5.2. – 9.2.2024)
Ten dělá to a ten zas tohle (12.2. – 16.2.2024)
Kniha můj kamarád (19.2. – 23.2.2024)
- rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- vytváření základů pro práci s informacemi
Leden
Když zima kraluje (3.1. – 5.1.2024)
Zimní radovánky (8.1. – 12.1.2024)
Moje tělo a zdraví (15.1. – 19.1.2024)
Zvířátka v zimě – ptáčci v zimě (22.1. – 26.1.2024)
- osvojení si poznatků a dovedností potřebných k vykonávání jednoduchých činností v péči
o okolí při spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí a k ochraně dítěte před jeho nebezpečnými vlivy - rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
Prosinec
Zimní zvyky a tradice (27.11. – 1.12.2023)
Rohy, kožich, kopyta (4.12. – 8.12.2023)
Adventní čas – kouzlo Vánoc (11.12. – 15.12.2023)
Těšíme se na Ježíška (18.12. – 22.12.2023)
→ 23.12.2023 – 2.1.2024 - vánoční prázdniny
- setkávání se s literárním, dramatickým, výtvarným a hudebním uměním mimo mateřskou školu, návštěvy kulturních a uměleckých míst a akcí zajímavých pro předškolní dítě
- aktivity přibližující dítěti svět kultury a umění a umožňující mu poznat rozmanitost kultur (výtvarné, hudební a dramatické činnosti, sportovní aktivity, zábavy, účast dětí na kulturních akcích, návštěvy výstav, divadelních a filmových představení, využívání příležitostí seznamujících dítě přirozeným způsobem s různými tradicemi a zvyky běžnými v jeho kulturním prostředí apod.)
- sledování událostí v obci a účast na akcích, které jsou pro dítě zajímavé
- práce s literárními texty, s obrazovým materiálem, využívání encyklopedií a dalších médií
- kognitivní činnosti (kladení otázek a hledání odpovědí, diskuse nad problémem, vyprávění, poslech, objevování)
L i s t o p a d
Když padá listí – barvy podzimu (31.10. – 4.11.2022)
Dušičkové povídání – sv. Martin (7.11. – 11.11.2022)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (14.11. – 18.11.2022)
Kapička Karlička a koloběh vody (21.11. – 25.11.2022)
- prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí (soucit, radost, náklonnost), snažit se ovládat své afektivní chování (odložit splnění svých osobních přání, zklidnit se, tlumit vztek, zlost, agresivitu apod.)
- spolupracovat s ostatními
- chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem, k dospělým i k dětem, bez předsudků, s úctou k jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
- osvojovat si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké, pro ně smysluplné a přínosné, zajímavé a jemu pochopitelné a využitelné pro další učení a životní praxi
Řijen
Podzim na poli a na zahrádce (sklizeň) (2.10. – 6.10.2023)
Podzimní les – dary podzimu (9.10. – 13.10.2023)
Podzimní les – domov zvířátek (16.10. – 20.10.2023)
Halloweenské krátkohrátky (23.10. – 27.10.2023)
→ 26.10. a 27.10.2023 – podzimní prázdniny
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu
o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické) - posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení
- získání schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
Září
Naše třída – poznáváme školku (4.9 – 8.9.2023)
Kamarádi ze školky (11.9. – 15.9.2032)
Podzim klepe na dveře (18.9. – 22.9.2023)
Přijela k nám pouť (25.9. – 29.9.2023), 28.9. státní svátek
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- poznávání sebesama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity,
- získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
Nástěnka |
---|
Online schránka důvěry |
NNTB - NeNech To Být Trápí tě něco? Chceš nám důvěrně něco sdělit? Využij tuto anonymní schránku. |
Doučování žáků |
Podpora doučování žáků ZŠ v rámci Národního plánu obnovy. |
Přijímací řízení do 1. ročníku ZŠ |
Digitalizujeme školu |
Naše škola je zapojena do projektu „Digitalizujeme školu“ – realizace investice Národního plánu obnovy – komponenta 3.1. V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti. |
Kroužky pro jihočeské děti |
Naše škola je zaregistrována do programu "Pomáháme s kroužky pro jihočeské děti", který podporuje nízkopříjmové domácnosti. Lze čerpat finanční podporu na LVVK (7. ročník) a na poplatek za školní družinu. Příspěvek je možné čerpat za období od 1.9. 2023 do 30.6. 2024. Případné dotazy zasílejte na email: rajtmajerova@zssteken.cz, nebo na tel. č. 606529078 |
Virtuální prohlídka školy |
Jsme škola otevřená rodičům |
Získali jsme certifikát - známku RODIČE VÍTÁNI. Splňujeme kritéria partnerské komunikace a přátelské spolupráce. |
Škola pro demokracii |
Jsme zapojeni do programu. |
Přijímací řízení na SŠ 2023/24 |
Aktuální info k přijímacímu řízení na SŠ naleznete v sekci výchovné poradenství |
Ovoce a zelenina/ Mléko do škol |