1. třída Koťátka
Duben
Veliokonoce (29. 3. - 2. 4.)
Zvířátka za vrátky - domácí zvířata (5. 4. - 9. 4.)
Týden hudby (12. 4. - 16. 4.)
Život u vody (19. 4. - 23. 4.)
Týden kouzel a čarodějnic (26. 4. - 30. 4.)
Veliokonoce (29. 3. - 2. 4.)
Zvířátka za vrátky - domácí zvířata (5. 4. - 9. 4.)
Týden hudby (12. 4. - 16. 4.)
Život u vody (19. 4. - 23. 4.)
Týden kouzel a čarodějnic (26. 4. - 30. 4.)
- Společně oslavíme svátky jara – Velikonoce, seznámíme se s jejich historií a tradicemi. Vedeme děti k udržování lidových tradic.
- Seznamujeme se s domácími a hospodářskými zvířátky, poznáváme jejich mláďátka a rozpoznáváme jejich zvuky.
- Seznámíme se s vlastnostmi vody, jejím využitím a uvědomíme si, jak je důležitá nejen pro lidi, ale i pro zvířata.
- Budeme rozvíjet pohybové dovednosti a učit se sladit pohyb také s hudbou. Zažijeme oslavu svátku čarodějnic.
Březen
Co děláme celý den a celý rok (1. 3. - 5. 3.)
Jaro kolem nás (8. 3. - 12. 3.)
Jarní rozkvetlá zahrada (15. 3. - 19. 3.)
Život na louce (22. 3. - 26. 3.)
Co děláme celý den a celý rok (1. 3. - 5. 3.)
Jaro kolem nás (8. 3. - 12. 3.)
Jarní rozkvetlá zahrada (15. 3. - 19. 3.)
Život na louce (22. 3. - 26. 3.)
- u. Pozorujeme změny v přírodě spojené s nástupem jara – tání sněhu a ledu, klíčení semen, rašení listů, přílet ptáků, zrod nového života, poznáváme první jarní květy a drobné živočichy z říše hmyzu.
- Nasloucháme zvukům probouzející se přírody a vedeme děti k vytvoření si kladného vztahu nejen k přírodě, ale ke všemu živému
- Získáváme poznatky o časových pojmech, upevňujeme početní představy.
Únor
Když zima kraluje ( 1. 2. - 5. 2. )
Masopustní veselí - karneval ( 8. 2. - 12. 2. )
Ten dělá to a ten zas tohle ( 15. 2. - 19. 2. )
Kniha - můj kamarád ( 22. 2. - 26. 2. )
Když zima kraluje ( 1. 2. - 5. 2. )
Masopustní veselí - karneval ( 8. 2. - 12. 2. )
Ten dělá to a ten zas tohle ( 15. 2. - 19. 2. )
Kniha - můj kamarád ( 22. 2. - 26. 2. )
- přibližujeme dětem charakteristické znaky zimy, změny v přírodě, vlastnosti sněhu a ledu, co můžeme v zimě dělat, jak musíme být oblečený
- radost z vlastní tvořivé aktivity při tvorbě karnevalových masek a kostýmů, jaké můžeme mít masky, vysvětlit význam masopust, karneval v MŠ
- seznamujeme se s různými řemesly a povoláním dospělých, co dělá maminka a co tatínek, co budu až vyrostu, jaké máme povolaní
- seznamujeme se s pohádkami, poznáváme pohádkové postavy a jejich povahové rysy, učíme se rozlišovat mezi dobrem a zlem
Leden
Moje tělo (4. 1. – 8. 1.)
Chráníme své zdraví – předcházíme nemocem (11. 1. – 15. 1.)
Zimní radovánky (18. 1. – 22. 1.)
Moje tělo (4. 1. – 8. 1.)
Chráníme své zdraví – předcházíme nemocem (11. 1. – 15. 1.)
Zimní radovánky (18. 1. – 22. 1.)
Zvířátka v zimě – ptáčci v zimě (25. 1. – 29. 1.)
- pojmenovat části těla, mít povědomío těle a jeho vývoji, (o narození, růstu těla a jeho proměnách), znát základní pojmy užívanéve spojení se zdravím, s pohybem a sportem
- rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí; chovat se tak, aby v situacích pro dítě běžnýcha jemu známých neohrožovalo zdraví, bezpečí a pohodu svou ani druhých
- mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu aktivního pohybu a zdravé výživy
Prosinec
Zimní zvyky a tradice (23.11 – 27.11)
Zimní zvyky a tradice (23.11 – 27.11)
Rohy, kožich, kopyta (30.11 – 4.12)
Adventní čas – kouzlo Vánoc (7.12 – 11.12)
Těšíme se na Ježíška (14.12 – 18.12)
- rozvoj fyzické i psychické zdatnosti
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Adventní čas – kouzlo Vánoc (7.12 – 11.12)
Těšíme se na Ježíška (14.12 – 18.12)
- rozvoj fyzické i psychické zdatnosti
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu, přizpůsobivosti apod.)
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Listopad
Počasí – roční období (26. 10. – 30. 10.)
Dušičkové povídání – sv. Martin (2. 11. – 6. 11.)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (9. 11. – 13. 11.)
Kapka vody – co umí déšť/dešťové hrátky (16.11 – 20.11)
- osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování
a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
- rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
- rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociálně a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
- učit se zpaměti krátké texty (reprodukovat říkanky, písničky, pohádky, zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu apod.)
ŘÍJEN
Podzim klepe na dveře (29. 9 – 2. 10)
Podzim na zahrádce (sklizeň ovoce a zeleniny) (5. 10. – 9. 10)
Co najdeme v lese (dary podzimu) (12. 10 – 16. 10)
Podzim v lese – domov zvířátek (19. 10 – 23. 10)
- rozvoj a užívání všech smyslů
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)
- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
Podzim klepe na dveře (29. 9 – 2. 10)
Podzim na zahrádce (sklizeň ovoce a zeleniny) (5. 10. – 9. 10)
Co najdeme v lese (dary podzimu) (12. 10 – 16. 10)
Podzim v lese – domov zvířátek (19. 10 – 23. 10)
- rozvoj a užívání všech smyslů
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem (v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině apod.)
- rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí (spolupracovat, spolupodílet se), přináležet k tomuto společenství (ke třídě, k rodině, k ostatním dětem) a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
ZÁŘÍ
Já a moji kamarádi (1. 9. – 4. 9.)
Naše třída – poznáváme školku (7. 9 – 11. 9)
Kde jsme doma (14. 9 – 18. 9)
Moje rodina (21. 9 – 25.9)
- uvědomění si vlastního těla
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
-seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
-seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
-seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
Já a moji kamarádi (1. 9. – 4. 9.)
Naše třída – poznáváme školku (7. 9 – 11. 9)
Kde jsme doma (14. 9 – 18. 9)
Moje rodina (21. 9 – 25.9)
- uvědomění si vlastního těla
- rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
-seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
-seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
-seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
Nástěnka |
---|
Přijímací řízení do 1. ročníku ZŠ |
Kritéria pro přijetí žáků do 1. ročníku ZŠ 2021/2022 - viz. Úřední deska. |
Virtuální prohlídka školy |
Aktuální plán práce |
Sledujte aktuální plán práce tohoto měsíce. |
Přijímací řízení na SŠ 2020/2021 |
Aktuální info k přijímacímu řízení na SŠ 2020/2021 naleznete v sekci výchovné poradenství |
Jsme škola otevřená rodičům |
![]() |
Získali jsme certifikát - známku RODIČE VÍTÁNI. Splňujeme kritéria partnerské komunikace a přátelské spolupráce. |
Škola pro demokracii |
![]() |
Jsme zapojeni do programu. |
Ovoce a zelenina/ Mléko do škol |
![]() |
Aktuální jídelníček |
![]() |
Vaříme chutně a zdravě. |