Společné vzdělávání , ŠPP
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Společné vzdělávání je legislativně zakotveno v § 16 - § 19 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění a ve Vyhlášce č. 27/ 2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Společné vzdělávání
Společné vzdělávání dětí, žáků a studentů v rámci hlavního vzdělávacího proudu je jednou z priorit Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Novela školského zákona garantuje s účinností od 1. září 2016 právo dětí a žáků na tzv. podpůrná opatření. Tato opatření pomohou překonávat jejich znevýhodnění - ať už se jedná o děti a žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, děti a žáky zdravotně postižené a znevýhodněné nebo žáky nadané.
Podpůrná opatření
Slouží ke kompenzaci obtíží ve vzdělávání žáka, u kterého se předpokládá, že pomocí úprav v režimu školní výuky a domácí přípravy dojde ke zlepšení, včetně vypracování a vzdělávání dle IVP.
Podpůrná opatření jsou definována školským zákonem, podle rozsahu a obsahu se člení do I. – V. stupně. Podpůrná opatření různých stupňů lze kombinovat. Vedle organizace vzdělávání obsahují také speciální učebnice a pomůcky a kompenzační pomůcky.
Seznámení rodičů s PLPP (plán pedagogické podpory)
Žáci se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností jsou vzděláváni podle vyhlášky 27/2016 Sb., vyhláška je platná od 1.9.2016.
1. Když pedagog zjistí specifické vývojové poruchy u žáka, zachová diskrétnost a vytvoří PLPP. Pro realizaci PLPP je nezbytné naplnění vazeb: učitel – žák, učitel – rodič, žák – rodič.
2. Učitel se spojí s rodiči a projedná aktuální stav. Po souhlasu rodičů, si společně stanoví náplň PLPP. Domluví si pravidelné schůzky s rodiči. Obsahem PLPP budou objevené obtíže žáka a způsob jejich případné nápravy. Např. používání pomocných tabulek v matematice, psací abeceda, krácení písemných prací, hravé úkoly, …….
3. Realizace PLPP trvá po dobu maximálně tří měsíců.
4. Po uplynutí stanovené doby dochází k vyhodnocení účinnosti PLPP. Následují další kroky. Společně s rodiči a výchovným poradcem dojde k rozhodnutí, zda žák bude vyšetřen v příslušném školském poradenském zařízení : Pedagogicko – psychologická poradna (PPP), Speciálně pedagogické centrum (SPC), Středisko výchovné péče
5. Podle Doporučení školského poradenského zařízení pak škola zahájí naplňování podpůrných opatření.
ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ - ŠPP
Školní poradenské pracoviště ZŠ a MŠ Štěkeň
Výchovný poradce: Mgr. V. Cimrhanzlová
Konzultační hodiny: Po, Pá 7:30 - 8:00 St 14:00 - 15:30
po telefonické domluvě kdykoliv
Metodik prevence sociálně patologických jevů: Ing. R. Vargová
Konzultační hodiny: Po, St, Pá 7:40 - 8:00 Út 14:35 - 15:05
Koordinátor inkluze: Mgr. D. Havránková
Konzultační hodiny: Út, Pá 7:30 - 8:00 St 12:30 - 13:00
Lyžařský kurz
Ve dnech 13. 3. až 18.3. 2022 uspořádala naše škola >>
Nástěnka |
---|
Doučování žáků |
![]() |
Podpora doučování žáků ZŠ v rámci Národního plánu obnovy. |
Přijímací řízení do 1. ročníku ZŠ |
Virtuální prohlídka školy |
Aktuální plán práce |
Sledujte aktuální plán práce tohoto měsíce. |
Přijímací řízení na SŠ 2022/23 |
Aktuální info k přijímacímu řízení na SŠ naleznete v sekci výchovné poradenství |
Jsme škola otevřená rodičům |
![]() |
Získali jsme certifikát - známku RODIČE VÍTÁNI. Splňujeme kritéria partnerské komunikace a přátelské spolupráce. |
Škola pro demokracii |
![]() |
Jsme zapojeni do programu. |
Ovoce a zelenina/ Mléko do škol |
![]() |
Aktuální jídelníček |
![]() |
Vaříme chutně a zdravě. |