2. třída Sluníčka
Duben
Velikonoce (29. 3. – 2. 4.)
Zvířátka za vrátky – domácí zvířata (5. 4. – 9. 4.)
Týden hudby (12. 4. – 16. 4.)
Život u vody (19. 4. – 23. 4.)
Týden kouzel a čarodějnic (26. 4. – 30. 4.)
- osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
- rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
Březen
Co děláme celý den a celý rok (1. 3. – 5. 3)
Jaro kolem nás (8.3 – 12.3.)
Jarní rozkvetlá zahrada (15. 3 – 19. 3.)
- posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.)
- rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
- rozvoj a užívání všech smyslů
- vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení
- být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem
- uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého (obhajovat svůj postoj nebo názor, respektovat jiný postoj či názor), přijímat a uzavírat kompromisy, řešit konflikt dohodou
- vyjednávat s dětmi i dospělými ve svém okolí, domluvit se na společném řešení
(v jednoduchých situacích samostatně, jinak s pomocí) - všímat si změn a dění v nejbližším okolí
Moje tělo (4. 1. – 8. 1.)
Chráníme své zdraví – předcházíme nemocem (11. 1. – 15. 1.)
Zimní radovánky (18. 1. – 22. 1.)
- lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení), nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů těla na místě) a jiné činnosti (základní gymnastika, turistika, sezonní činnosti, míčové hry apod.)
- činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí
- příležitosti a činnosti směřující k ochraně zdraví, osobního bezpečí a vytváření zdravých životních návyků
- příležitosti a činnosti směřující k prevenci úrazů (hrozících při hrách, pohybových činnostech a dopravních situacích, při setkávání s cizími lidmi), k prevenci nemoci, nezdravých návyků a závislostí
- poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry, osobní spokojenosti)
- získání relativní citové samostatnosti
- rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
- seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
Počasí – roční období (26.10. – 30.10.)
Halloween a vyprávění o sv. Martinovi (02.11. – 06.11.)
Vítr fičí – stromy ničí (Drakiáda) (09.11. – 13.11.)
Kapky vody – co umí déšť / dešťové hrátky (16.11. – 20.11.)
rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsahu pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem
rozvoj základních kulturně společenských postojů, návyků a dovedností dítěte, rozvoj schopnosti projevovat se autenticky, chovat se autonomně, prosociální a aktivně se přizpůsobovat společenskému prostředí a zvládat jeho změny
vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, se živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
Říjen
Co se děti naučí: seznamovat se s některými květinami, stromy, keři , jejich názvy, části – barva,vůně,stonek list, květ, plody, pozorovat v zahrádkách sklizeň, sklizeň na poli,znát různé druhy zeleniny,plody – význam pro člověka. Poznat a pojmenovat některé ptáky, kteří odlétají do teplých krajin, snažit se dělat detaily, ohleduplnost při pobytu venku, schopnost umět využít plody podzimu, objevovat, pozorovat, zkoumat a poznávat
Životní hodnoty: vztah k přírodě – správně se chovat v přírodě, vnímat barvy kolem sebe, účastnit se při pomoci na zahradě, vyhledat si informace o přírodě v encyklopediích
Září
Nástěnka |
---|
Přijímací řízení do 1. ročníku ZŠ |
Kritéria pro přijetí žáků do 1. ročníku ZŠ 2021/2022 - viz. Úřední deska. |
Virtuální prohlídka školy |
Aktuální plán práce |
Sledujte aktuální plán práce tohoto měsíce. |
Přijímací řízení na SŠ 2020/2021 |
Aktuální info k přijímacímu řízení na SŠ 2020/2021 naleznete v sekci výchovné poradenství |
Jsme škola otevřená rodičům |
![]() |
Získali jsme certifikát - známku RODIČE VÍTÁNI. Splňujeme kritéria partnerské komunikace a přátelské spolupráce. |
Škola pro demokracii |
![]() |
Jsme zapojeni do programu. |
Ovoce a zelenina/ Mléko do škol |
![]() |
Aktuální jídelníček |
![]() |
Vaříme chutně a zdravě. |